fredag den 5. oktober 2012

Mønsterstrik

Sidste efterår kom jeg til at love min kammerat at strikke noget til ham til hans næste fødselsdag. Og da den er lige oppe over, måtte jeg jo lægge hovedet i blød for at finde ud af hvad det skulle være. Nu har jeg efterhånden strikket i et stykke tid, så det måtte gerne være noget nyt, så jeg kan blive ved at udvikle mig.
Så jeg fandt på at jeg ville give mønsterstrik et forsøg, og selvom jeg måtte pille første forsøg op (husk at læse opskriften ordentligt, Mia!), er jeg faktisk blevet meget tilfreds med det færdige resultat. Jeg håber at han bliver glad for den!


Desuden har jeg lært at hækle bedstemorlapper, og er gået i krig med at lave lapper til et tæppe. Jeg har fundet noget lækkert garn der ændrer farve selv, så jeg ikke behøver gøre det. Målet er at lave et tæppe af små lapper, og så en matchende pude lavet af én stor lap. Der kommer selvfølgelig billeder af det færdige resultat. :)

God dag derude!

- Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar