torsdag den 24. maj 2012

Lidt lækkert..

I morgen tager jeg på camping med to veninder, og til sådan en tøsetur skal der selvfølgelig være noget hygge. Så jeg blev lige fanget af bage-ånden i dag, og det kom der det her ud af:




Gefülen-boller og banankage med chokolade! Gefülen boller betyder, at de ikke er bagt efter en opskrift, men bare sådan på slump. Banankagen er blevet super lækker (jeps, jeg tyv-startede!) og er bagt efter denne opskrift:


3 æg
170 g.sukker
2 tsk.vanillesukker
125 g.hvedemel
1 tsk.bagepulver
100 g.smør
2 bananer
50 g.chokolade


Pisk de hele æg,sukker og vanillesukker til en luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med det smeltede smør vend de to moste bananer og det hakkede chokolade i. Hæld dejen i en smurt franskbrødsform Ca 1 liter og bag kagen nederst i ovnen ca 55 minutter ved 175 grader C.

Jeg glæder mig helt vildt til en weekend fuld af sol og tøsehygge.God sommeraften!- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar