fredag den 15. juni 2012

Biscotti med tranebær og hasselnødder

I det sidste stykke tid har jeg været overvældet af en stærk lyst til at bage alt muligt. Men da jeg i forvejen ikke ligefrem er nogen sylfide, og jeg tager på bare jeg tænker på et stykke chokolade, bliver det oftest ved tanken. Men i går måtte jeg overgive mig, da jeg pludselig fik lyst til at prøve at bage biscotti. Og jeg havde en idé om, at de kunne være super lækre med tranebær. Og det er de også!

Jeg gik efter denne opskrift:

250g. hvedemel
250g. sukker
1 tsk. bagepulver
Korn af 1 stang vanille
100 g. tørrede tranebær
75 g. ristede, afskallede hasselnødder
2 æg.

Start med at riste hasselnødderne på en pande til skallen sprækker og løsner sig. Når nødderne er kølet lidt af, fjernes skallen.
Bland mel, sukker, bagepulver, vanille, bær og nødder i en skål. Slå æggene ud heri, og bland det godt. I starten er det lidt svært at få dejen til at samle sig, men så skal man bare ælte videre. I slutningen kan det være nemmere at tage dejen ud på bordet.


Dejen deles i to stykker, og formes til stænger. Ca. 2 cm. høje og 5 cm. brede. Læg stængerne på en bageplade med bagepapir, og bag dem i en forvarmet ovn på 180 grader i 20 minutter.
Tag stængerne ud, og lad dem køle af.
Skær stængerne ud i de stykker du synes om, og bag dem igen på 150 grader i ca. 20 minutter (Eller så lang tid det tager at bage dem helt sprøde. Mærk evt. efter med en gaffel).
Lad dem køle helt af inden de kommes i en kagedåse.



Enjoy! :)

- Mia.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar