mandag den 18. juni 2012

Sort er det nye sort!

Jeg har en Morris Mascot fra 1975. Det er mest en hobby, da vi bor smask, lige midt i byen, og egentlig ikke har brug for nogen bil. Den er bare så pisse hyggelig! (Det grå på taget er et Tag-Telt fra Gimle, lavet i 1974)


Siden jeg købte den har jeg opgraderet en hel del ting i den - specielt indvendigt har jeg været igang, da det for det meste ikke kræver adgang til en svejser og mulighed for at bruge flere dage på en adskilt bil. 
Jeg har købt et par lækre retro sportssæder i læder, og så skulle bagsædet jo også være læder. Jeg fandt et brugt bagsæde + dørbeklædninger i sort/creme. Desværre matcher creme bare ikke til det børstede alu-look jeg har som instrumentbræt.





Men det er der til gengæld et nemt middel imod. Læderfarve! Det er super simpelt. Man affedter emnet, så dupper man læderfarve på 3-5 gange, og derefter giver man det et skud med en læder-lak.



Sådan ser der ud inde bag dørbeklædningen.



 Det kommer til at se sådan ud:



Jeg er i skrivende stund igang med højre dørbeklædning også. Den bliver så fin! :)


//Anders

2 kommentarer:

  1. Skøn bil. Vi har selv en mustang fra 1968 og kører på træf hele sommeren med ungerne. Det skulle I prøve ;) KH

    SvarSlet
  2. Mange tak!
    Vi har snakket lidt om det, men har besluttet det bare bliver en campingtur rundt i nordjylland denne sommer. Skulle vi støde på noget veteran-træf på vejen, så deltager vi dog. :)
    God sommertur!

    SvarSlet