fredag den 29. juni 2012

Bløde bamser

Inspireret af et mindre babyboom på mit studie, kom jeg frem til at det var på tide at finde på noget andet at strikke, end de babyfutter jeg hidtil har været tilhænger af. Da min studiekammerat så fortalte at han skulle være far, fandt jeg frem til en opskrift på en sød lille bamsebjørn. Det kom der det her ud af:


Inden den blev afleveret til den lille ny verdensborger, fik en god studieveninde øje på den, og ønskede sig promte én i lilla. Dog ikke til en baby, men til sig selv :D Så den måtte jeg jo så i gang med:


Jeg ændrede en smule i opskriften i anden omgang. Med den første bamse syntes jeg der var lidt issues med proportionerne, så jeg tilføjede 1,5 cm. til kroppens længde. Jeg synes det virker lidt bedre. Desuden lavede jeg ørene lange. Egentligt var det meningen at det så skulle blive til en kanin, men da jeg var færdig syntes jeg at den mere lignede en lille hund. Men hvorom alting er, er jeg ret tilfreds med begge bamser, og synes de er meget søde. Jeg har da også fået ønske om én fra den næste studiekammerat, der skal have barn i år. :)

Opskriften fandt jeg på Familiejournalens hjemmeside.

Ellers sker der ikke så meget i det lille hjem. Anders er på arbejde, og jeg har ferie fra studiet. Jeg glæder mig rigtig meget til han kommer hjem, dagene bliver ret lange når man er helt alene. :)

God aften!

- Mia

2 kommentarer:

  1. Wow, de er bare søde. Du er så god Mia :o)

    SvarSlet
  2. Tak Kat :) Det er nu så hyggeligt at sidde med et strikketøj!

    SvarSlet