søndag den 19. august 2012

Kartoffelsuppe - Mmmmh!

Når man ser 10 kg. kartofler til 10 kr. er det svært ikke at tage dem med hjem. Især nu, hvor vi begge er studerende, og vi virkelig skal til at tænke lidt på hvor mange penge vi bruger.
Men i situationen glemmer man lidt at overveje hvordan 2 mennesker skal få spist 10 kg. kartofler inden de bliver dårlige. Nogle blev kogt, andre bagt i ovnen, og nogle blev revet og kommet i rugbrødsdejen. Så jeg måtte udtænke en måde hvorpå jeg kunne bruge dem så de kunne fryses bagefter. Her kom jeg så frem til kartoffelsuppe:

Jeg brugte:
ca. 1 kg. kartofler
2 porrer
1 løg
1 l. bouillion
1 lille klat margarine
Salt og peber


Først skal alle grøntsagerne skæres i tern. Jeg kogte vandet, og opløste en bouillionterning deri.


Herefter svitsede jeg grøntsagerne i margarinen, og hældte bouillionen over. Så stod det bare og passede sig selv i 20-30 minutter, til kartoflerne var helt udkogte.


Så skal suppen bare blendes og smages til med salt og peber, og voila! - Lækker, cremet kartoffelsuppe!


Velbekomme! :)

- Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar