lørdag den 15. september 2012

Nye forlygter

I august skulle mini'en synes. Det trak lidt ud. Førhen kunne man sagtens vente 4-6 måneder, men der er kommet nye boller på syns-suppen. Så jeg måtte få klargjort bilen. Det skete med en mindre forsinkelse på 3 uger.
Jeg lappede små rusthuller i undervognen, samt gav den en ny, grundig undervognsbehandling, bremsejusteringer, udskiftning af et par kabler og en lille motor-gennemgang. 
Forlygterne var ved at få lidt rustskader indvendigt, så de skulle skiftes. Der sad nogle flade Bosch-lygteparaboler på den før, men min kære fader har skaffet mig et sæt Valeo paraboler.

En af de nye, runde Valeo-paraboler  

Her er den gamle, flade Bosch lampe.

 Fin, ny lygte, direkte fra kassen.

 Her ses de to lygter ved siden af hinanden. 

 Valeo'en er, ligesom de originale Lucas paraboler, runde i glasset. Jeg synes de er super fede, men det er næppe ret mange der vil opdage forskellen. :)
Under alle omstændigheder har det i hvert fald hjulpet bilen til endnu 2 år på de danske veje. 

// Anders

Ingen kommentarer:

Send en kommentar